כל אדם אשר עוסק בבנייה של מבנה חדש או לחילופין בשיפוץ של מבנה קיים, בין אם מדובר על בית עסק ובין אם מדובר על בית פרטי למגורים, חייב לדאוג מבעוד מועד לשירותיו פינוי פסולת בניין. ראוי לציין כי החוק במדינת ישראל קובע כי את פסולת הבניין של לפנות באופן מקצועי ואחראי למטמנה ייעודית, במקביל להקפדה על מחזור של כלל סוגי הפסולת אשר ניתנים למחזור. על כן, במידה ובעבר היה נהוג לזרוק את פסולת הבניין לצדו של המבנה, הרי שכיום מדובר על עבירה על החוק. אי לכך, מוטב לוודא כי אתם אכן פונים לשירותיה של חברה אמינה המספקת שירותי פינוי פסולת בניין, כך שתוכלו להבטיח לעצמכם פינוי פסולת מקצועי, אשר מתבצע בכפוף לכל החוקים והתקנות. על כן, את הפסולת יש לאסוף בעזרת מכולות ייעודיות אשר מותאמות לפסולת בניין ובמרבית המקרים, מתבצע שימוש בשרוולים ייחודיים לצורך פינוי הפסולת מהקומות הגבוהות במבנה, או לחילופין בעגלות משא שיאפשרו את העברת הפסולת אל תוך המכולה הייעודית. אז מה חשוב לדעת על פינוי פסולת בניין? בואו נעשה לכם סדר בבלאגן.

מה חשוב לדעת על פינוי פסולת בניין?

תחילה, ראוי להבין את החשיבות האקולוגית העומדת מאחורי פינוי פסולת בניין, מהסיבה הפשוטה שבמהלך השנים האחרונות חלה מגמה ברורה של תודעת הציבור בעניין שמירה על איכות הסביבה. אי לכך, זה לא מפתיע במיוחד כי קיימת דרישה חוקית לבצע פינוי פסולת בניין בצורה מקצועית ומבוקרת על מנת להימנע מזריקת הפסולת בצידי הדרך. זאת בעוד כי השלב הראשון בתהליך הוא מיון של פסולת הבניין, במטרה לבצע מיון בהתאם לחומרים השונים שמרכיבים את הפסולת. כאמור, כדאי לפנות לחברה מקצועית אשר מקפידה לבצע מחזור של פסולת הבניין שלה, מה שניתן לביצוע רק לאחר שלב המיון. בשלב שלאחר מכן, מתבצעת ההפרדה בין החומרים השונים על מנת לשלוח כל חומר למפעל המיחזור הייעודי לו. לאחר שלב זה, ניתן לעבור לשלב הגריסה והדחיסה של הפסולת, על מנת לצמצם את הנפח שלה למינימום האפשרי, טרם העברתה למשאיות השינוע. בשלב האחרון בתהליך, עולה הצורך בשינוע הפסולת אל מפעלי המיחזור, במטרה לבצע שימוש חוזר בחומרי הגלם המרכיבים את הפסולת.

פינוי פסולת בניין בדרך הנכונה

כפי שבוודאי כבר הספקתם להבין, פינוי פסולת בניין הוא תהליך רציני הדורש מקצועיות יתרה ולכן, הדרך היעילה ביותר לבצע את התהליך תהיה באמצעות שירותיה של חברה מקצועית המתמחה בתחום. רק חברה עם ניסיון עשיר ומוניטין חיובי בתחום, תוכל לסייע לכם בבחירת המכולה המתאימה לצרכי הפסולת שלכם וכמובן, לספק לכם את השירות היעיל, המהיר, המקצועי והבטיחותי ביותר ככל הניתן.

קרדיט תמונה FREEPIK